مغز پسته می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد، از رنگ زرد گرفته تا سایه‌هایی از رنگ سبز. پسته رنگ مخصوص به خودش را دارد و ترکیبی از رنگ سبز است که به آن سبز مغز پسته‌ای می‌گویند.

منشا اصلی درخت پسته از غرب آسیاست و باستان‌شناسان معتقدند که پسته از 7000 سال قبل از میلاد، به یک ماده غذایی مهم تبدیل شده است. مغز پسته در اواسط قرن نوزدهم، به ایالات متحده وارد شد و تولید تجاری آن در دهه 1970 آغاز شد.مغز پسته به دو صورت خام و بو داده وجود دارد. ولی نوع خام آن خواص بیشتری دارد. نوع بو داده که از نمک برای بو دادن استفاده می‌شود، برای افرادی که سابقه بیماری قلبی دارند، بسیار مضر می‌باشد. کلا نمک را باید از سبد غذایی حذف نمود. ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای از بین رفتن میکروب‌های پسته خام، حتما یک دور پسته را داخل تابه بو دهید. و تفت جزئی دهید تا میکروب‌های آن کشته شوند.

همچنین بخوانید : خواص پسته تازه برای درمان بیماری ها

از خواص مغز پسته برای بدن
از جمله مزایای احتمالی پسته برای سلامتی:

در مغز پسته مقادیر بالایی از اسیدهای چرب اشباع نشده و پتاسیم وجود دارد. همچنین مغز پسته دارای آنتی اکسیدان است و خواص ضد التهابی را برای بدن در پی دارد.
مغز پسته می‌تواند شانس شما را برای بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش دهد.
مغز پسته غنی از فیبر، مواد معدنی و چربی‌های اشباع نشده است که می‌تواند به شما در کنترل قند خون، فشار خون و کاهش کلسترول کمک کند.
فیبر و پروتئین موجود در پسته می‌تواند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری را در شما افزایش دهد. همچنین فیبر موجود در پسته، به باکتری‌های “خوب” کمک می‌کند تا تأثیر مثبتی بر روده شما بگذارند.
مغز‌های پسته می‌توانند به شما کمک کنند تا وزن خود را مدیریت کنید، زیرا یک میان وعده مقوی و عالی برای بدن است. مغز پسته ممکن است به شما کمک کند در حالت کلی، غذا کمتری بخورید و وزن خود را کم کنید.
برخی مطالعات نشان می‌دهد که، خوردن پسته می‌تواند، میزان چربی و قند (شاخص گلیسمی) خون را کاهش دهد، همچنین انعطاف پذیری بدن و عروق خونی را بهبود می‌بخشد.

منبع:https://nematinuts.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست